Sunday, April 28, 2013

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 17

SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SERIAN

RANCANGAN PENGAJARAN & PEMBELAJARAN HARIAN


 

MINGGU 17

(22.04.2013 hingga 26.04.2013)


 


 

MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM

TINGKATAN        : 6AK2 (Penggal 2)

TARIKH        : 22.04.2013

HARI            : ISNIN

MASA            : 8.15am – 9.25am

TAJUK

SUB TAJUK

Kerja Kursus

  • Pembentangan Kerja Kursus (Kertas 4)

OBJEKTIF

Pelajar dapat:

  1. Membentang hasil kerja kursus mereka dalam masa 10 hingga 15 minit pada masa dan tarikh yang ditetapkan oleh guru.

AKTIVITI

Soal jawab, mencatat nota.

BBM

Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2012

REFLEKSI

Pelajar dapat membentang hasil kerja kursus dalam masa 10 hingga 15 minit pada masa dan tarikh yang ditetapkan oleh guru. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.

#

##

###NEXT DAY###


 

###

##

#

MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM

TINGKATAN        : 6AK2 (Penggal 2)

TARIKH        : 23.04.2013

HARI            : SELASA

MASA            : 08.15am – 09.25am

TAJUK

SUB TAJUK

Kerja Kursus

  • Pembentangan Kerja Kursus (Kertas 4)

OBJEKTIF

Pelajar dapat:

  1. Membentang hasil kerja kursus mereka dalam masa 10 hingga 15 minit pada masa dan tarikh yang ditetapkan oleh guru.

AKTIVITI

Soal jawab, mencatat nota.

BBM

Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2012

REFLEKSI

Pelajar dapat membentang hasil kerja kursus dalam masa 10 hingga 15 minit pada masa dan tarikh yang ditetapkan oleh guru. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.

#

##

###NEXT DAY###


 

###

##

#

MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM

TINGKATAN        : 6AK2 (Penggal 2)

TARIKH        : 24.04.2013

HARI            : RABU

MASA            : 7:05 am – 8:15 am

TAJUK

SUB TAJUK

Kerja Kursus

  • Pembentangan Kerja Kursus (Kertas 4)

OBJEKTIF

Pelajar dapat:

  1. Membentang hasil kerja kursus mereka dalam masa 10 hingga 15 minit pada masa dan tarikh yang ditetapkan oleh guru.

AKTIVITI

Soal jawab, mencatat nota.

BBM

Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2012

REFLEKSI

Pelajar dapat membentang hasil kerja kursus dalam masa 10 hingga 15 minit pada masa dan tarikh yang ditetapkan oleh guru. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.


 


 


 

MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM

TINGKATAN        : 6AK2 (Penggal 2)

TARIKH        : 24.04.2013

HARI            : RABU

MASA            : 10:55am – 11:30am

TAJUK

SUB TAJUK

Kerja Kursus

  • Pembentangan Kerja Kursus (Kertas 4)

OBJEKTIF

Pelajar dapat:

  1. Membentang hasil kerja kursus mereka dalam masa 10 hingga 15 minit pada masa dan tarikh yang ditetapkan oleh guru.

AKTIVITI

Soal jawab, mencatat nota.

BBM

Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2012

REFLEKSI

Pelajar dapat membentang hasil kerja kursus dalam masa 10 hingga 15 minit pada masa dan tarikh yang ditetapkan oleh guru. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.

#

##

###NEXT DAY###


 

###

##

#

MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM

TINGKATAN        : 6AK2 (Penggal 2)

TARIKH        : 25.04.2013

HARI            : KHAMIS

MASA            : 10.55am – 12.40pm


 

TAJUK

SUB TAJUK

Bahagian B: Alih Bentuk Komunikasi

  • Carta Pai Tong/bertingkat

OBJEKTIF

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan cara menentukan jenis dan bentuk Carta Pai Tong melalui soalan yang diberi.
  2. Menyatakan bentuk dan cara menghasilkan Carta Pai Tong.
  3. Menyatakan cara melakar jadual berdasarkan pemerhatian terhadap kuantiti (KU), Perkara (PE) Tahun (TA) yang terdapat dalam soalan.
  4. Menganalisis data yang terdapat dalam petikan untuk dipindahkan ke dalam jadual yang disediakan.
  5. Memindahkan data dalam jadual ke dalam bentuk Carta Pai Tong.

AKTIVITI

Soal jawab, mencatat nota.

BBM

Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2013

REFLEKSI

Pelajar dapat menyatakan cara menentukan jenis dan bentuk carta melalui soalan yang diberi. Selain itu, mereka juga dapat membayangkan bentuk dan cara menghasilkan Carta Pai Tong. Mereka juga dapat menyatakan cara melakar jadual berdasarkan pemerhatian terhadap kuantiti (KU), Perkara (PE) Tahun (TA) yang terdapat dalam soalan sebelum menganalisis data yang terdapat dalam petikan untuk dipindahkan ke dalam jadual tersebut. Di samping itu, mereka juga dapat memindahkan data dalam jadual ke dalam bentuk Carta Pai Tong. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.


 


 


 

No comments:

Post a Comment