Sunday, April 28, 2013

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 15

SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SERIAN

RANCANGAN PENGAJARAN & PEMBELAJARAN HARIAN


 

MINGGU 15

(08.04.2013 hingga 12.04.2013)


 


 

MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM

TINGKATAN        : 6AK2 (Penggal 2)

TARIKH        : 08.04.2013

HARI            : ISNIN

MASA            : 8.15am – 9.25am

TAJUK

SUB TAJUK

Kerja Kursus

  • Penerangan berkaitan Kerja Kursus (Kertas 4)

OBJEKTIF

Pelajar dapat:

  1. Menghasilkan penulisan PBS yang lengkap mengikut format yang ditetapkan.

AKTIVITI

Soal jawab, mencatat nota.

BBM

Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2012

REFLEKSI

Pelajar dapat menghasilkan penulisan PBS yang lengkap mengikut format yang ditetapkan. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.

#

##

###NEXT DAY###


 

###

##

#

MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM

TINGKATAN        : 6AK2 (Penggal 2)

TARIKH        : 09.04.2013

HARI            : SELASA

MASA            : 08.15am – 09.25am

TAJUK

SUB TAJUK

Kerja Kursus

  • Penerangan berkaitan Kerja Kursus (Kertas 4)

OBJEKTIF

Pelajar dapat:

  1. Menyemak dan membuat pemanbahbaikan terhadap kualiti penulisan kertas kerja kursus.

AKTIVITI

Soal jawab, mencatat nota.

BBM

Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2012

REFLEKSI

Pelajar dapat menyemak dan membuat pemanbahbaikan terhadap kualiti penulisan kertas kerja kursus. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.

#

##

###NEXT DAY###


 

###

##

#

MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM

TINGKATAN        : 6AK2 (Penggal 2)

TARIKH        : 10.04.2013

HARI            : RABU

MASA            : 7:05 am – 8:15 am

TAJUK

SUB TAJUK

BAHAGIAN A: Malaysia Maju dan Sejahtera

  • Ideologi Wawasan dan Dasar Pembangunan Negara
    • Dasar Pembangunan Negara
      • Dasar Ekonomi

OBJEKTIF

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan 5 Teras penting dalam Rancangan Malaysia Kesembilan
  2. Menyatakan 5 Teras Strategik yang terkandung dalam Rancangan Malaysia Kesepuluh. Menyenaraikan sekurang-kurangnya 4 daripada 10 idea utama Rancangan Malaysia Kesepuluh.

AKTIVITI

Soal jawab, mencatat nota.

BBM

Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2013

REFLEKSI

Pelajar dapat menyatakan 5 Teras penting dalam Rancangan Malaysia Kesembilan. Mereka juga dapat menyatakan 5 Teras Strategik yang terkandung dalam Rancangan Malaysia Kesepuluh di samping menyenaraikan sekurang-kurangnya 4 daripada 10 idea utama Rancangan Malaysia Kesepuluh. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.


 


 


 

MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM

TINGKATAN        : 6AK2 (Penggal 2)

TARIKH        : 10.04.2013

HARI            : RABU

MASA            : 10:55am – 11:30am

TAJUK

SUB TAJUK

BAHAGIAN A: Malaysia Maju dan Sejahtera

  • Ideologi Wawasan dan Dasar Pembangunan Negara
    • Dasar Pembangunan Negara
      • Dasar Ekonomi
        • Dasar Perindustrian Malaysia
        • Pelan Induk Perindustrian (PIP 1, PIP 2, dan PIP 3)

OBJEKTIF

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan 4 objektif Dasar Perindustrian Negara
  2. Menyatakan 4 objektif Pelan Induk Perindustrian (PIP 1, PIP 2, dan PIP 3)
  3. Menyenaraikan sekurang-kurangnya 5 teras strategi Pelan Induk Perindustrian Kedua.

AKTIVITI

Soal jawab, mencatat nota.

BBM

Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2013

REFLEKSI

Pelajar dapat menyatakan 4 objektif Dasar Perindustrian Negara. Mereka juga dapat menyatakan 4 objektif Pelan Induk Perindustrian (PIP 1, PIP 2, dan PIP 3). Di samping itu mereka juga boleh menyenaraikan sekurang-kurangnya 5 teras strategi Pelan Induk Perindustrian Kedua. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.

#

##

###NEXT DAY###


 

###

##

#

MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM

TINGKATAN        : 6AK2 (Penggal 2)

TARIKH        : 11.04.2013

HARI            : KHAMIS

MASA            : 10.55am – 12.40pm

TAJUK

SUB TAJUK

Bahagian B: Alih Bentuk Komunikasi

  • Graf Gabungan

OBJEKTIF

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan cara menentukan jenis dan bentuk graf melalui soalan yang diberi.
  2. Menyatakan bentuk dan cara menghasilkan Graf Gabungan.
  3. Menyatakan cara melakar jadual berdasarkan pemerhatian terhadap kuantiti (KU), Perkara (PE) Tahun (TA) yang terdapat dalam soalan.
  4. Menganalisis data yang terdapat dalam petikan untuk dipindahkan ke dalam jadual yang disediakan.
  5. Memindahkan data dalam jadual ke dalam bentuk Graf Gabungan.

AKTIVITI

Soal jawab, mencatat nota.

BBM

Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2013

REFLEKSI

Pelajar dapat menyatakan cara menentukan jenis dan bentuk graf melalui soalan yang diberi. Selain itu, mereka juga dapat membayangkan bentuk dan cara menghasilkan Graf Gabungan. Mereka juga dapat menyatakan cara melakar jadual berdasarkan pemerhatian terhadap kuantiti (KU), Perkara (PE) Tahun (TA) yang terdapat dalam soalan sebelum menganalisis data yang terdapat dalam petikan untuk dipindahkan ke dalam jadual tersebut. Di samping itu, mereka juga dapat memindahkan data dalam jadual ke dalam bentuk Graf Gabungan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.


 

No comments:

Post a Comment