SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SERIAN
RANCANGAN PENGAJARAN & PEMBELAJARAN HARIAN
MINGGU 24
(10.06.2013 hingga 14.06.2013)
MATA PELAJARAN : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH : 10.06.2013
HARI : ISNIN
MASA : 8.15am – 9.25am
TAJUK SUB TAJUK | Sukatan Pelajaran Penggal 3
|
OBJEKTIF | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI | Soal jawab, mencatat nota. |
BBM | Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 3/2013 |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyatakan 2 tajuk utama yang perlu mereka pelajari dalam Penggal 3. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan. |
MATA PELAJARAN : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN : 6RK2 (Penggal 1)
TARIKH : 10.06.2013
HARI : ISNIN
MASA : 09:45 am – 10:55 am
TAJUK SUB TAJUK | Kemahiran belajar
|
OBJEKTIF | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI | Soal jawab, mencatat nota. |
BBM | Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 1/2014 |
REFLEKSI | Pelajar dapat mangaplikasi kemahiran ini apabila mereka membuat kerja kursus nanti. Objektif belum tercapai sepenuhnya kerana peringkat ke 4 belum diterangkan lagi. P&P akan disambung semasa Tutorial nanti (masa 9 : 12.05pm – 12.40pm). Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan. |
MATA PELAJARAN : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN : 6RK2 (Penggal 1)
TARIKH : 10.06.2013
HARI : ISNIN
MASA : 12:05 pm – 12:40pm
TAJUK SUB TAJUK | Kemahiran belajar
|
OBJEKTIF | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI | Soal jawab, mencatat nota. |
BBM | Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 1/2014 |
REFLEKSI | Pelajar dapat mangaplikasi kemahiran ini apabila mereka membuat kerja kursus nanti. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan. |
#
##
###NEXT DAY###
###
##
#
MATA PELAJARAN : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN : 6RK2 (Penggal 1)
TARIKH : 14.05.2013
HARI : SELASA
MASA : 07.05am – 08.15am
TAJUK SUB TAJUK | Kemahiran belajar
|
OBJEKTIF | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI | Soal jawab, mencatat nota. |
BBM | Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 1 2012 |
REFLEKSI | Pelajar sekurang-kurangnya dapat mengamalkan 5 daripada 7 persediaan awal untuk menyoal di dalam kelas sebelum pembelajaran dilakukan. Mereka juga dapat mengaplikasikan aras soalan apabila mereka menjawab soalan dalam peperiksaan nanti. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan. |
MATA PELAJARAN : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH : 11.06.2013
HARI : SELASA
MASA : 08.15am – 09.25am
TAJUK SUB TAJUK | Sukatan Pelajaran Penggal 3
|
OBJEKTIF | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI | Soal jawab, mencatat nota. |
BBM | Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2013 |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyatakan sub tajuk bagi 2 tajuk utama yang perlu mereka pelajari dalam Penggal 3. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan. |
#
##
###NEXT DAY###
###
##
#
MATA PELAJARAN : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH : 12.06.2013
HARI : RABU
MASA : 7:05 am – 8:15 am
TAJUK
SUB TAJUK | Format Kertas Soalan Pengajian Am 3
|
OBJEKTIF | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI | Soal jawab, mencatat nota. |
BBM | Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2013 |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyatakan 3 bahagian yang perlu dijawab dalam kertas soalan ini. Mereka juga dapat menyatakan jumlah soalan yang perlu mereka jawab dalam setiap bahagian dalam kertas soalan ini. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan. |
MATA PELAJARAN : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN : 6RK2 (Penggal 1)
TARIKH : 12.06.2013
HARI : RABU
MASA : 09:45am–10.55am
TAJUK SUB TAJUK | Kemahiran belajar
|
OBJEKTIF | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI | Soal jawab, mencatat nota. |
BBM | Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 1/2013 |
REFLEKSI | Pelajar dapat mangaplikasi kemahiran menganalisis maklumat ini apabila mereka membuat kerja kursus, menjawab soalan struktur, graf, jadual/carta aliran dan soalan esei nanti. Di samping itu, mereka juga dapat menjelaskan 2 komponen pemikiran kritis. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan. |
MATA PELAJARAN : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH : 12.06.2013
HARI : RABU
MASA : 10:55am – 11:30am
TAJUK SUB TAJUK | MALAYSIA KEKAL BERDAULAT
|
OBJEKTIF | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI | Soal jawab, mencatat nota. |
BBM | Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2013 |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjelaskan 4 faktor penentuDasar Luar Negara. Di sampin mereka dapat menyatakan perkembangan dasar luar Negara di bawah 6 Perdana Menteri. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan. |
#
##
###NEXT DAY###
###
##
#
MATA PELAJARAN : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN : 6RK2 (Penggal 1)
TARIKH : 13.06.2013
HARI : KHAMIS
MASA : 09.45am – 10.20am
TAJUK SUB TAJUK | Bahagian C: Karangan
|
OBJEKTIF | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI | Soal jawab, mencatat nota. |
BBM | Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 1/2014 |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyatakan panduan asas untuk menjawab soalan esei pada penggal 1. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan. |
MATA PELAJARAN : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH : 13.06.2013
HARI : KHAMIS
MASA : 10.55am – 12.40pm
TAJUK SUB TAJUK | Bahagian B: Alih Bentuk Komunikasi (Bukan Linear kepada Linear)
|
OBJEKTIF | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI | Soal jawab, mencatat nota. |
BBM | Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2013 |
REFLEKSI | Pelajar dapat menghuraikan isi karangan yang menarik dengan menggunakan 5 ayat sahaja. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan. |
#
##
###NEXT DAY###
###
##
#
MATA PELAJARAN : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN : 6K2 (Penggal 1)
TARIKH : 14.06.2013
HARI : JUMAAT
MASA : 10.40am – 11.40am
TAJUK SUB TAJUK | Kemahiran belajar
|
OBJEKTIF | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI | Soal jawab, mencatat nota. |
BBM | Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 1 2014 |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyatakan langkah-langkah masalah asas yang melibatkan soalan kualitatif dan kuntitatif apabila mereka memahami kemahiran menyelesaikan masalah. Mereka juga dapat menyatakan 2 bentuk komunikasi yang biasa digunakan dalam aktiviti harian dan halangan yang ditempuhi semasa berkomunikasi. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan. |
No comments:
Post a Comment