SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SERIAN
RANCANGAN PENGAJARAN & PEMBELAJARAN HARIAN
MINGGU 31
(01.08.2011 hingga 05.08.2011)
HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN
MATA PELAJARAN : Pengajian Am 1
TINGKATAN : 6RK3 & 6RK4
TARIKH HARI MASA | 01.08.2011 ISNIN 08.15 am – 09.25 am |
CATATAN / REFLEKSI | CUTI GANTI UNTUK MENGGANTIKAN HARI LARIAN 1 MURID 1 SUKAN |
MATA PELAJARAN : Pemulihan Bahasa Melayu (PBM)
TINGKATAN : 4K8
TARIKH HARI MASA | 01.08.2011 ISNIN 09.45 am – 10.55 am |
CATATAN / REFLEKSI | CUTI GANTI UNTUK MENGGANTIKAN HARI LARIAN 1 MURID 1 SUKAN |
MATA PELAJARAN : Pengajian Am 1
TINGKATAN : 6AK2
TARIKH HARI MASA | 01.08.2011 ISNIN 11.30 am – 12.40 pm |
CATATAN / REFLEKSI | CUTI GANTI UNTUK MENGGANTIKAN HARI LARIAN 1 MURID 1 SUKAN |
#
##
###NEXT DAY###
HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA
###
##
#
MATA PELAJARAN : Pengajian Am 1
TINGKATAN : 6RK3 & 6RK4
TARIKH HARI MASA | 02.08.2011 SELASA 08.15 am – 09.25 am |
TAJUK SUB-TAJUK |
Esei Bahagian A (Laras Sastera)
|
OBJEKTIF |
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI |
P&P berjalan dengan lancar. Objektif tercapai sepenuhnya. Suasana kelas terkawal. Pelajar mencatat nota sambil mendengar guru memberikan penerangan. |
MATA PELAJARAN : Pengajian Am 2
TINGKATAN : 6AK2
TARIKH HARI MASA | 02.08.2011 SELASA 09.45am – 10.55 am |
TAJUK SUB-TAJUK |
SET LATIHAN ULANGKAJI
|
OBJEKTIF |
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI |
P&P berjalan dengan lancar. Objektif tercapai sepenuhnya. Suasana kelas terkawal. Pelajar dapat mengetahui isi kandungan bab yang dibincangkan. |
#
##
###NEXT DAY###
HARI RABU HARI RABU HARI RABU HARI RABU HARI RABU HARI RABU HARI RABU HARI RABU HARI RABU HARI RABU HARI RABU
###
##
#
MATA PELAJARAN : Pengajian Am 2
TINGKATAN : 6RK3 & 6RK4
TARIKH HARI MASA | 03.08.2011 RABU 08.15 am – 09.25 am |
TAJUK SUB-TAJUK |
Graf Garis Memesong Panduan membina Graf Garis Memesong |
OBJEKTIF |
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI |
P&P berjalan dengan lancar. Objektif tercapai sepenuhnya. Suasana kelas terkawal. Pelajar dapat menghasilkan graf garis memesong mengikut masa yang ditetapkan. |
MATA PELAJARAN : Pengajian Am 1
TINGKATAN : 6AK2
TARIKH HARI MASA | 03.08.2011 RABU 09.45am – 10.20 am |
TAJUK SUB-TAJUK |
Menghasilkan esei / karangan Teknik menjawab soalan dalam Bahagian A: Karangan Laras sastera dan Bahagian B: Karangan Laras Sastera. |
OBJEKTIF |
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI |
P&P berjalan dengan lancar. Objektif tercapai sepenuhnya. Suasana kelas terkawal. Pelajar mencatat nota sambil mendengar guru memberikan penerangan. |
MATA PELAJARAN : Pengajian Am 2
TINGKATAN : 6RK3 & 6RK4
TARIKH HARI MASA | 03.08.2011 RABU 10.55 am – 11.30 am |
TAJUK SUB-TAJUK |
BAB 3: PERLEMBAGAAN-PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN DAN NEGERI
|
OBJEKTIF |
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI |
P&P berjalan dengan lancar. Objektif tercapai sepenuhnya. Suasana kelas terkawal. Pelajar dapat menjawab beberapa soalan yang diajukan berdasarkan sub-tajuk yang dibincangkan semasa sesi penutupan. |
#
##
###NEXT DAY###
HARI KHAMIS HARI KHAMIS HARI KHAMIS HARI KHAMIS HARI KHAMIS HARI KHAMIS HARI KHAMIS HARI KHAMIS HARI KHAMIS
###
##
#
MATA PELAJARAN : Pengajian Am 1
TINGKATAN : 6AK2
TARIKH HARI MASA | 04.08.2011 KHAMIS 08.15am – 09.25 am |
TAJUK SUB-TAJUK |
Pembentangan Industri Berat |
OBJEKTIF |
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI |
P&P berjalan dengan lancar. Objektif tercapai sepenuhnya. Suasana kelas terkawal. Pelajar dapat menjawab beberapa soalan yang diajukan berdasarkan sub-tajuk yang dibincangkan semasa sesi penutupan. |
MATA PELAJARAN : Pemulihan Bahasa Melayu (PBM)
TINGKATAN : 4K8
TARIKH HARI MASA | 04.08.2011 KHAMIS 09.45 am – 10.55 am |
TAJUK SUB-TAJUK |
Kata Adjektif Kata Adjektif perasaan |
OBJEKTIF |
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI |
P&P berjalan dengan lancar. Objektif tercapai sepenuhnya. Suasana kelas terkawal. Terdapat beberapa orang pelajar yang boleh menjawab soalan dengan semua betul. |
MATA PELAJARAN : Pengajian Am 2
TINGKATAN : 6AK2
TARIKH HARI MASA | 04.08.2011 KHAMIS 10.55am – 11.30 am |
TAJUK SUB-TAJUK |
Menghasilkan esei / karangan Teknik menjawab soalan dalam Bahagian A: Karangan Laras sastera dan Bahagian B: Karangan Laras Sastera. |
OBJEKTIF |
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI |
P&P berjalan dengan lancar. Objektif tercapai sepenuhnya. Suasana kelas terkawal. Pelajar mencatat nota sambil mendengar guru memberikan penerangan. |
MATA PELAJARAN : Pengajian Am 2
TINGKATAN : 6RK3 & 6RK4
TARIKH HARI MASA | 04.08.2011 KHAMIS 12.05 pm – 12.40 pm |
TAJUK SUB-TAJUK |
BAB 3: PERLEMBAGAAN-PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN DAN NEGERI
|
OBJEKTIF |
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI |
P&P berjalan dengan lancar. Objektif tercapai sepenuhnya. Suasana kelas terkawal. Pelajar dapat menjawab beberapa soalan yang diajukan berdasarkan sub-tajuk yang dibincangkan semasa sesi penutupan. |
#
##
###NEXT DAY###
HARI JUMAAT HARI JUMAAT HARI JUMAAT HARI JUMAAT HARI JUMAAT HARI JUMAAT HARI JUMAAT HARI JUMAAT HARI JUMAAT
###
##
#
MATA PELAJARAN : Pengajian Am 1
TINGKATAN : 6RK3 & 6RK4
TARIKH HARI MASA | 05.08.2011 JUMAAT 08.15 am – 09.25 am |
TAJUK SUB-TAJUK |
Ujian Topikal 1 Soalan Kenegaraan (25 soalan) Soalan Penyelesaian Masalah (15 soalan) |
OBJEKTIF |
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI |
P&P berjalan dengan lancar. Objektif tercapai sepenuhnya. Suasana kelas terkawal. Pelajar dapat memanfaatkan masa yang diperuntukan untuk menjawab soalan ujian topikal dengan sepenuhnya. |
MATA PELAJARAN : Pengajian Am 2
TINGKATAN : 6AK2
TARIKH HARI MASA | 05.08.2011 JUMAAT 09.40 am – 10.40 am |
TAJUK SUB-TAJUK |
Graf Garis Memesong Panduan membina Graf Garis Memesong |
OBJEKTIF |
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI |
P&P berjalan dengan lancar. Objektif tercapai sepenuhnya. Suasana kelas terkawal. Pelajar dapat menghasilkan graf garis memesong mengikut masa yang ditetapkan. |
####
#############################
##################SELAMAT BERHUJUNG MINGGU##################
#############################
#####
No comments:
Post a Comment