Tuesday, February 10, 2015

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 3

SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SERIAN
RANCANGAN PENGAJARAN & PEMBELAJARAN HARIAN
2015

MINGGU 3
 (12.01.2015  hingga 16.01.2015)


=====[ISNIN]=================[12.01.201]=====


MATA PELAJARAN
SEJARAH
TINGKATAN
4S3
TARIKH
12.01.2015
HARI
ISNIN
MASA
08.15am – 09.25am
TAJUK
SUB TAJUK
Orientasi Tingkatan 4


MATA PELAJARAN
PENGAJIAN AM(Penggal 2)
TINGKATAN
6AK3
TARIKH
12.01.2015
HARI
ISNIN
MASA
11.30am – 12.40pm
TAJUK
SUB TAJUK
Sukatan Pelajaran Penggal 2
-    Pendedahan berkaitan Sukatan Pelajaran Penggal 2
OBJEKTIF
Pelajar dapat:
      i.       Menyatakan 3 tajuk utama yang perlu di pelajari         dalam penggal 2
AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
ALAT BANTU MENGAJAR (ABM)
-    Sukatan Baharu Pengajian Am Penggal 2
-    CONTOH Kertas soalan STPM Pengajian AM Penggal 2/2014
REFLEKSI
Pelajar dapat menyatakan 3 tajuk utama yang perlu mereka pelajari dalam Penggal 2. Pelajar mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa P&P dijalankan. Sesi soal jawab menyeronokkan



=====[SELASA]===============[13.01.2015]=====

MATA PELAJARAN
PENGAJIAN AM(Penggal 2)
TINGKATAN
6AK3
TARIKH
13.01.2015
HARI
SELASA
MASA
10.55am – 11.30am
TAJUK
SUB TAJUK
Format Kertas Pengajian Am Penggal 2 STPM
-    Bahagian A
OBJEKTIF   
Pelajar dapat:
      i.       Menyatakan 3 bahagian yang perlu dijawab dalam           kertas Pengajian Penggal 2 STPM.
     ii.     Menyatakan jumlah soalan yang perlu dijawab dalam       Bahagian A kertas Pengajian Am Penggal 2 STPM.
     iii.    Menyatakan cara menjawab Bahagian A kertas Pengajian     Am Penggal 2.
AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
ALAT BANTU MENGAJAR (ABM)
-    Sukatan Baharu Pengajian Am Penggal 2
-    CONTOH Kertas soalan STPM Pengajian AM Penggal 2/2014
REFLEKSI
Pelajar dapat menyatakan menyatakan 3 bahagian yang perlu dijawab dalam kertas Pengajian Penggal 2 STPM di samping menyatakan jumlah soalan yang perlu dijawab dalam Bahagian A kertas Pengajian Am Penggal 2 STPM. Mereka juga boleh menyatakan cara menjawab Bahagian A kertas Pengajian Am Penggal 2.Pelajar mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa P&P dijalankan. Sesi soal jawab menyeronokkan



=====[RABU]=================[14.01.2015]=====

MATA PELAJARAN
PENGAJIAN AM(Penggal 2)
TINGKATAN
6AK3
TARIKH
14.01.2015
HARI
RABU
MASA
11.30am – 12.40pm
TAJUK
SUB TAJUK
Format Kertas Pengajian Am Penggal 2 STPM
-    Bahagian B dan Bahagian C
OBJEKTIF
Pelajar dapat:
      i.    Menyatakan jumlah soalan yang perlu dijawab dalam        Bahagian B dan  Bahagian C kertas Pengajian Am          Penggal 2 STPM.
     ii.  Menyatakan cara menjawab Bahagian A dan Bahagian C      kertas Pengajian Am Penggal 2.
AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
ALAT BANTU MENGAJAR (ABM)
-    Sukatan Baharu Pengajian Am Penggal 2
-    CONTOH Kertas soalan STPM Pengajian AM Penggal 2/2014
REFLEKSI
Pelajar dapat menyatakan menyatakan Menyatakan jumlah soalan yang perlu dijawab dalam Bahagian B dan  Bahagian C kertas Pengajian Am Penggal 2 STPM. Mereka juga dapat menyatakan cara menjawab Bahagian A dan Bahagian C kertas Pengajian Am Penggal 2. Pelajar mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa P&P dijalankan. Sesi soal jawab menyeronokkan



=====[KHAMIS]===============[15.01.2015]=====

MATA PELAJARAN
PENGAJIAN AM(Penggal 2)
TINGKATAN
6AK3
TARIKH
15.01.2015
HARI
KHAMIS
MASA
07.05am – 08.15am
TAJUK
SUB TAJUK
Kerja Kursus
*     Format Penulisan Kerja Kursus (Kertas 4)
OBJEKTIF
Pelajar dapat:
      i.       Menyatakan format penulisan kerja kursus yang betul.

AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
ALAT BANTU MENGAJAR (ABM)
Menual Pelaksanaan Kerja Kursus Pengajian Am Kertas 4 (900/4) Penggal 2/2015
REFLEKSI
Pelajar dapat menyatakan format penulisan kerja kursus yang betul. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.P&P akan disambung pada 16/01/2015 (Jumaat)


MATA PELAJARAN
SEJARAH
TINGKATAN
4S3
TARIKH
15.01.2015
HARI
KHAMIS
MASA
09.45am – 10.55am
TAJUK
SUB TAJUK
Sukatan dan Format Peperiksaan Sejarah SPM
ü  Tajuk-tajuk  yang dipelajari dalam buku teks sejarah tingkatan 4
ü  Bentuk soalan SPM Kertas 1, Kertas 2 dan Kertas 3 sejarah
OBJEKTIF  
 Pelajar dapat:
                            i.     Menyatakan skop mata pelajaran sejarah yang akan        dipelajari dalam tingkatan 4
       ii.  Menyatakan bentuk soalan yang terkandung dalam           kertas 1 dan kertas 2 dalam Sejarah SPM.
      iii. Menyatakan bilangan soalan yang terkandung dalam         kertas 1 dan kertas 2 dalam Sejarah SPM.
       iv.     Menyatakan jumlah soalan yang wajib dijawab              dalam kertas 1 dan kertas 2 dalam Sejarah SPM.
AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
ALAT BANTU MENGAJAR (ABM)
Kertas soalan SPM 2014
REFLEKSI
Pelajar menyatakan jumlah bab yang perlu mereka akan pelajari dalam tingkatan 4 setelah meneliti buku teks yang diberi. Mereka juga dapat menyatakan bentuk soalan yang terkandung dalam kertas 1 dan kertas 2 dalam Sejarah SPM. Di samping menyatakan bilangan soalan yang terkandung dalam kertas 1 dan kertas 2 Sejarah SPM. Mereka juga dapat menyatakan jumlah soalan yang wajib dijawab dalam kertas 1 dan kertas 2 dalam Sejarah SPM.P&P berjalan lancar.



=====[JUMAAT]===============[16.01.2015]=====

MATA PELAJARAN
PENGAJIAN AM(Penggal 2)
TINGKATAN
6AK3
TARIKH
16.01.2015
HARI
JUMAAT
MASA
09.40am – 10.40pm
TAJUK
SUB TAJUK
Kerja Kursus
*     Format Penulisan Kerja Kursus (Kertas 4)
OBJEKTIF
Pelajar dapat:
      i.       Menyatakan format penulisan kerja kursus yang betul.
AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
ALAT BANTU MENGAJAR (ABM)
Menual Pelaksanaan Kerja Kursus Pengajian Am Kertas 4 (900/4) Penggal 2/2015
REFLEKSI
Pelajar dapat menyatakan format penulisan kerja kursus yang betul. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.



No comments:

Post a Comment