SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SERIAN
RANCANGAN PENGAJARAN & PEMBELAJARAN HARIAN
2015
MINGGU 3
(12.01.2015
hingga 16.01.2015)
=====[ISNIN]=================[12.01.201]=====
MATA PELAJARAN
|
SEJARAH
|
TINGKATAN
|
4S3
|
TARIKH
|
12.01.2015
|
HARI
|
ISNIN
|
MASA
|
08.15am
– 09.25am
|
TAJUK
SUB TAJUK
|
Orientasi Tingkatan
4
|
MATA PELAJARAN
|
PENGAJIAN AM(Penggal 2)
|
TINGKATAN
|
6AK3
|
TARIKH
|
12.01.2015
|
HARI
|
ISNIN
|
MASA
|
11.30am
– 12.40pm
|
TAJUK
SUB TAJUK
|
Sukatan Pelajaran Penggal
2
-
Pendedahan
berkaitan Sukatan Pelajaran Penggal 2
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i.
Menyatakan 3 tajuk utama yang perlu di pelajari dalam penggal 2
|
AKTIVITI
|
Soal jawab, mencatat nota.
|
ALAT BANTU MENGAJAR (ABM)
|
-
Sukatan Baharu Pengajian Am Penggal 2
-
CONTOH Kertas soalan
STPM Pengajian AM Penggal 2/2014
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan 3 tajuk
utama yang perlu mereka pelajari dalam Penggal 2. Pelajar mencatat perkara
penting yang diterangkan oleh guru semasa P&P dijalankan. Sesi soal jawab
menyeronokkan
|
=====[SELASA]===============[13.01.2015]=====
MATA PELAJARAN
|
PENGAJIAN AM(Penggal 2)
|
TINGKATAN
|
6AK3
|
TARIKH
|
13.01.2015
|
HARI
|
SELASA
|
MASA
|
10.55am
– 11.30am
|
TAJUK
SUB TAJUK
|
Format Kertas Pengajian Am Penggal 2 STPM
-
Bahagian A
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i.
Menyatakan 3 bahagian yang perlu dijawab dalam kertas Pengajian Penggal 2 STPM.
ii. Menyatakan
jumlah soalan yang perlu dijawab dalam Bahagian A kertas Pengajian Am Penggal
2 STPM.
iii. Menyatakan
cara menjawab Bahagian A kertas Pengajian Am Penggal 2.
|
AKTIVITI
|
Soal jawab, mencatat nota.
|
ALAT BANTU MENGAJAR (ABM)
|
-
Sukatan Baharu Pengajian Am Penggal 2
-
CONTOH Kertas soalan
STPM Pengajian AM Penggal 2/2014
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan
menyatakan 3 bahagian yang perlu dijawab dalam kertas Pengajian Penggal 2
STPM di samping menyatakan jumlah soalan yang perlu dijawab dalam Bahagian A
kertas Pengajian Am Penggal 2 STPM. Mereka juga boleh menyatakan cara
menjawab Bahagian A kertas Pengajian Am Penggal 2.Pelajar mencatat perkara
penting yang diterangkan oleh guru semasa P&P dijalankan. Sesi soal jawab
menyeronokkan
|
=====[RABU]=================[14.01.2015]=====
MATA PELAJARAN
|
PENGAJIAN AM(Penggal 2)
|
TINGKATAN
|
6AK3
|
TARIKH
|
14.01.2015
|
HARI
|
RABU
|
MASA
|
11.30am
– 12.40pm
|
TAJUK
SUB TAJUK
|
Format Kertas Pengajian Am Penggal 2 STPM
-
Bahagian B dan
Bahagian C
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i. Menyatakan jumlah soalan yang perlu dijawab dalam Bahagian B dan Bahagian C kertas Pengajian
Am Penggal 2 STPM.
ii. Menyatakan
cara menjawab Bahagian A dan Bahagian C kertas Pengajian Am Penggal 2.
|
AKTIVITI
|
Soal jawab, mencatat nota.
|
ALAT BANTU MENGAJAR (ABM)
|
-
Sukatan Baharu Pengajian Am Penggal 2
-
CONTOH Kertas soalan
STPM Pengajian AM Penggal 2/2014
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan
menyatakan Menyatakan jumlah soalan yang perlu dijawab dalam Bahagian B
dan Bahagian C kertas Pengajian Am
Penggal 2 STPM. Mereka juga dapat menyatakan cara menjawab
Bahagian A dan Bahagian C kertas Pengajian Am Penggal 2. Pelajar mencatat
perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa P&P dijalankan. Sesi
soal jawab menyeronokkan
|
=====[KHAMIS]===============[15.01.2015]=====
MATA PELAJARAN
|
PENGAJIAN AM(Penggal 2)
|
TINGKATAN
|
6AK3
|
TARIKH
|
15.01.2015
|
HARI
|
KHAMIS
|
MASA
|
07.05am
– 08.15am
|
TAJUK
SUB TAJUK
|
Kerja Kursus
Format
Penulisan Kerja Kursus (Kertas 4)
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i. Menyatakan
format penulisan kerja kursus yang betul.
|
AKTIVITI
|
Soal jawab, mencatat nota.
|
ALAT BANTU MENGAJAR (ABM)
|
Menual Pelaksanaan Kerja Kursus Pengajian Am Kertas 4
(900/4) Penggal 2/2015
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan format
penulisan kerja kursus yang betul. Pelajar turut mencatat perkara penting yang
diterangkan oleh guru semasa penerangan.P&P akan disambung pada
16/01/2015 (Jumaat)
|
MATA PELAJARAN
|
SEJARAH
|
TINGKATAN
|
4S3
|
TARIKH
|
15.01.2015
|
HARI
|
KHAMIS
|
MASA
|
09.45am
– 10.55am
|
TAJUK
SUB TAJUK
|
Sukatan dan Format Peperiksaan Sejarah SPM
ü Tajuk-tajuk yang
dipelajari dalam buku teks sejarah tingkatan 4
ü Bentuk soalan SPM Kertas 1, Kertas 2 dan Kertas 3
sejarah
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i.
Menyatakan skop mata pelajaran sejarah yang akan dipelajari dalam tingkatan 4
ii. Menyatakan bentuk
soalan yang terkandung dalam kertas 1 dan kertas 2 dalam Sejarah SPM.
iii. Menyatakan bilangan
soalan yang terkandung dalam kertas 1 dan kertas 2 dalam Sejarah SPM.
iv. Menyatakan
jumlah soalan yang wajib dijawab dalam kertas 1 dan kertas 2 dalam Sejarah
SPM.
|
AKTIVITI
|
Soal jawab, mencatat nota.
|
ALAT BANTU MENGAJAR (ABM)
|
Kertas soalan SPM 2014
|
REFLEKSI
|
Pelajar menyatakan jumlah bab yang perlu
mereka akan pelajari dalam tingkatan 4 setelah meneliti buku teks yang
diberi. Mereka juga dapat menyatakan bentuk soalan yang terkandung dalam
kertas 1 dan kertas 2 dalam Sejarah SPM. Di samping menyatakan bilangan
soalan yang terkandung dalam kertas 1 dan kertas 2 Sejarah SPM. Mereka juga
dapat menyatakan jumlah soalan yang wajib dijawab dalam kertas 1 dan kertas 2
dalam Sejarah SPM.P&P berjalan lancar.
|
=====[JUMAAT]===============[16.01.2015]=====
MATA PELAJARAN
|
PENGAJIAN AM(Penggal 2)
|
TINGKATAN
|
6AK3
|
TARIKH
|
16.01.2015
|
HARI
|
JUMAAT
|
MASA
|
09.40am
– 10.40pm
|
TAJUK
SUB TAJUK
|
Kerja Kursus
Format
Penulisan Kerja Kursus (Kertas 4)
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i.
Menyatakan format penulisan kerja kursus yang
betul.
|
AKTIVITI
|
Soal jawab, mencatat nota.
|
ALAT BANTU MENGAJAR (ABM)
|
Menual Pelaksanaan Kerja Kursus Pengajian Am Kertas 4
(900/4) Penggal 2/2015
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan format
penulisan kerja kursus yang betul. Pelajar turut mencatat perkara penting
yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.
|
No comments:
Post a Comment