SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SERIAN
RANCANGAN PENGAJARAN & PEMBELAJARAN HARIAN
MINGGU 8
(17.02.2014 hingga 21.02.2014)
1
HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN 1
111
11
1
MATA PELAJARAN :
PENGAJIAAN AM
TINGKATAN :
6AK2 (Penggal 2)
TARIKH :
17.02.2014
HARI :
ISNIN
MASA :
9.45am – 11.30am
TAJUK
SUB TAJUK
|
Bahagian B: Alih Bentuk
Komunikasi
Graf Garis
Komponen
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i. Menyatakan cara menentukan jenis dan
bentuk graf melalui soalan yang diberi.
ii. Menyatakan bentuk dan cara menghasilkan
graf garis komponen
iii.
Menyatakan cara melakar jadual
berdasarkan pemerhatian terhadap kuantiti (KU), Perkara (PE) Tahun (TA) yang
terdapat dalam soalan.
iv.
Menganalisis data yang terdapat dalam
petikan untuk dipindahkan ke dalam jadual yang disediakan.
v. Memindahkan data dalam jadual ke dalam
bentuk graf garis komponen.
|
AKTIVITI
|
Soal jawab, mencatat nota.
|
BBM
|
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal
2/2014
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan cara menentukan
jenis dan bentuk graf melalui soalan yang diberi. Selain itu, mereka juga
dapat membayangkan bentuk dan cara menghasilkan graf garis komponen. Mereka
juga dapat menyatakan cara melakar jadual berdasarkan pemerhatian terhadap
kuantiti (KU), Perkara (PE) Tahun (TA) yang terdapat dalam soalan sebelum
menganalisis data yang terdapat dalam petikan untuk dipindahkan ke dalam
jadual tersebut. Di samping itu, mereka juga dapat memindahkan data dalam
jadual ke dalam bentuk graf garis komponen. Memandangkan masa untuk
memindahkan data ke dalam bentuk graf memakan masa yang lama maka pelajar
disarankan untuk menyiapkan graf tersebut di rumah. Pelajar turut mencatat
perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.
|
1
11
111NEXT DAY222
22
HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA 22
222
22
2
MATA PELAJARAN :
SEJARAH
TINGKATAN :
4K3
TARIKH : 18.02.2014
HARI :
SELASA
MASA :
9.45am – 10.20am
TAJUK
SUB TAJUK
|
Peningkatan Tamadun
· Latar
belakang Tamadun Yunani dan Rom
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i.
Menyatakan latar belakang Tamadun Yunani
dan Rom.
|
AKTIVITI
|
Soal jawab, mencatat nota.
|
BBM
|
Buku teks Sejarah
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan latar belakang
Tamadun Yunani dan Rom. Suasana P&P menyeronokan.
|
MATA PELAJARAN :
PENGAJIAAN AM (Tutorial)
TINGKATAN :
6AK2 (Penggal 2)
TARIKH :
18.02.2014
HARI :
SELASA
MASA :
10.55am – 11.30am
TAJUK
SUB TAJUK
|
BAHAGIAN A: Idiologi Wawasan
dan Dasar Pembangunan Negara
Idiologi
Negara
o Rukun
Negara
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i.
Menyatakan 5 matlamat Rukun Negara.
ii.
Menyatakan Prinsip Rukun Negara.
|
AKTIVITI
|
Soal jawab, mencatat nota.
|
BBM
|
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal
2/2014
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan 5 matlamat
Rukun Negara di samping boleh menyatakan Prinsip Rukun Negara. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar
turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.
|
2
22
222NEXT DAY333
333
HARI RABU HARI RABU HARI RABU HARI RABU 333
333
33
3
MATA PELAJARAN :
PENGAJIAAN AM
TINGKATAN :
6AK2 (Penggal 2)
TARIKH :
19.02.2014
HARI :
RABU
MASA :
8.15am – 9.25am
TAJUK
SUB TAJUK
|
Kerja Kursus
Penerangan
berkaitan Kerja Kursus (Kertas 4)
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i. Menyatakan cara memproses data dan
maklumat yang diperolehi daripada
hasil dapatan kajian.
|
AKTIVITI
|
Soal jawab, mencatat nota.
|
BBM
|
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan cara memproses
data dan maklumat yang diperolehi daripada hasil dapatan kajian. Sesi soal
jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan
oleh guru semasa penerangan.
|
3
33
333NEXT DAY4444
4444
HARI KHAMIS HARI KHAMIS HARI KHAMIS 4444
4444
444
44
4
MATA PELAJARAN :
PENGAJIAAN AM
TINGKATAN :
6AK2 (Penggal 2)
TARIKH :
20.02.2014
HARI :
KHAMIS
MASA :
8.15am – 9.25am
TAJUK
SUB TAJUK
|
BAHAGIAN A: Cara menjawab
soalan struktur. (Hasil Bengkel)
·
Pendedahan cara menjawab soalan struktur dalam
Bahagian A
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i.
Menyatakan cara menjawab soalan struktur dengan
betul dan menepati kehendak peperiksaan.
|
AKTIVITI
|
Soal jawab, mencatat nota.
|
BBM
|
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal
2/2014
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan cara
menjawab soalan struktur dengan betul dan menepati kehendak peperiksaan. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat
perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.
|
MATA PELAJARAN :
SEJARAH
TINGKATAN :
4K3
TARIKH : 20.02.2014
HARI :
KHAMIS
MASA :
10.55am – 12.05pm
TAJUK
SUB TAJUK
|
Peningkatan Tamadun
· Latar
belakang Tamadun India dan China
· Aspek
peningkatan Tamadun Yunani, Rom, India dan China
o Pemerintahan
dan Pentadbiran
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i.
Menyatakan latar belakang Tamadun India dan
China.
ii.
Mengenal pasti aspek-aspek pentadbiran dan
pemerintahan yang membawa kepada peningkatan Tamadun Yunani, Rom, India dan
China
|
AKTIVITI
|
Soal jawab, mencatat nota.
|
BBM
|
Buku teks Sejarah
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan latar belakang
Tamadun India dan China. Mereka juga dapat mengenal pasti aspek-aspek
pentadbiran dan pemerintahan yang membawa kepada peningkatan Tamadun Yunani,
Rom, India dan China Suasana P&P menyeronokan.
|
4
44
444
4444NEXT DAY55555
55555
HARI JUMAAT HARI JUMAAT HARI JUMAAT
55555
5555
555
55
5
MATA PELAJARAN :
PENGAJIAAN AM
TINGKATAN :
6AK2 (Penggal 2)
TARIKH :
21.02.2014
HARI :
JUMAAT
MASA :
9.40am – 10.40am
TAJUK
SUB TAJUK
|
BAHAGIAN C: Cara menjawab
soalan esei. (Hasil Bengkel)
·
Pendedahan cara menjawab soalan esei dalam Bahagian
C
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i. Menyatakan
cara menjawab soalan esei dengan betul dan menepati kehendak peperiksaan.
|
AKTIVITI
|
Soal jawab, mencatat nota.
|
BBM
|
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal
2/2014
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan cara
menjawab soalan esei dengan betul dan menepati kehendak peperiksaan. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat
perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.
|
No comments:
Post a Comment