Sunday, November 9, 2014

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 14

SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SERIAN
RANCANGAN PENGAJARAN & PEMBELAJARAN HARIAN

MINGGU 14
 (31.03.2014  hingga 04.04.2014)
1 HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN 1
111
11
1
MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN     : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH        : 31.03.2014
HARI          : ISNIN
MASA          : 9.45am – 11.30am
TAJUK
SUB TAJUK
Kerja Kursus
*     Penerangan berkaitan pembentangan Kerja Kursus (Kertas 4)
OBJEKTIF
Pelajar dapat:
i.         Menyatakan 10 perkara yang perlu ada dalam power piont sebelum membuat pembentangan.

AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
BBM
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2
REFLEKSI

Pelajar dapat menyatakan 10 perkara yang perlu ada dalam power piont sebelum membuat pembentangan. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.
1
11
111NEXT DAY222
22 HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA 22
222
22
2
MATA PELAJARAN    : SEJARAH
TINGKATAN                 : 4K3
TARIKH                         : 01.04.2014
HARI                              : SELASA
MASA                             : 9.45am – 10.20am
TAJUK
SUB TAJUK
Pembetulan Peperiksaan Awal Tahun
·       Kertas 3
OBJEKTIF

 Pelajar dapat:
i.          Menyatakan kesilapan mereka apabila menjawab soalan dalam kertas 3.
ii.        Membuat pembetulan.
AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
BBM
Buku teks Sejarah
REFLEKSI

Pelajar dapat panduan tentang cara menjawab soalan dalam kertas 3 terutamanya soalan 1 hingga 3. Suasana P&P menyeronokan.


MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM (Tutorial)
TINGKATAN     : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH        : 01.04.2014
HARI          : SELASA
MASA          : 10.55am – 11.30am
TAJUK
SUB TAJUK
BAHAGIAN A: Idiologi Wawasan dan Dasar Pembangunan Negara
*     Dasar Pembangunan Negara
o   Dasar Ekonomi.
§  Model Ekonomi Baru (MEB)
·       Rancangan Malaysia 10 (2011 – 2015)
OBJEKTIF

Pelajar dapat:
  i.        Menyatakan 5 objektif bagi Rancangan Malaysia 10
ii.        Menyatakan 5 teras strategi  yang dirangkan oleh kerajaan untuk mencapai Rancangan Malaysia 10.
AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
BBM
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2014
REFLEKSI

Pelajar dapat menyatakan 5 objektif bagi Rancangan Malaysia 10 serta dapat menyatakan 5 teras strategi  yang dirangkan oleh kerajaan untuk mencapai Rancangan Malaysia tersebut. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.

2
22
222NEXT DAY333
333 HARI RABU HARI RABU HARI RABU  HARI RABU 333
333
33
3
MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN     : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH        : 02.04.2014
HARI          : RABU
MASA          : 8.15am – 9.25am
TAJUK
SUB TAJUK
Bahagian B: Alih Bentuk Komunikasi
*     Carta Pai Bandingan
OBJEKTIF
Pelajar dapat:
i.                 Menyatakan cara menentukan jenis dan bentuk carta melalui soalan yang diberi.
ii.               Menyatakan bentuk dan cara menghasilkan carta pai
iii.              Menyatakan cara melakar jadual berdasarkan pemerhatian terhadap kuantiti (KU), Perkara (PE) Tahun (TA) yang terdapat dalam soalan.
iv.              Menganalisis data yang terdapat dalam petikan untuk dipindahkan ke dalam jadual yang disediakan.
AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
BBM
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2014
REFLEKSI

Pelajar dapat menyatakan cara menentukan jenis dan bentuk graf melalui soalan yang diberi. Selain itu, mereka juga dapat membayangkan bentuk dan cara menghasilkan graf bar komponen. Mereka juga dapat menyatakan cara melakar jadual berdasarkan pemerhatian terhadap kuantiti (KU), Perkara (PE) Tahun (TA) yang terdapat dalam soalan sebelum menganalisis data yang terdapat dalam petikan untuk dipindahkan ke dalam jadual tersebut. Memandangkan masa untuk memindahkan data ke dalam bentuk graf memakan masa yang lama maka P&P akan di sambung pada hari berikutnya. Pelajar mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.
3
33
333NEXT DAY4444
4444 HARI KHAMIS HARI KHAMIS HARI KHAMIS 4444
4444
444
44
4
MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN     : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH        : 03.04.2014
HARI          : KHAMIS
MASA          : 8.15am – 9.25am
TAJUK
SUB TAJUK
Bahagian B: Alih Bentuk Komunikasi
*     Graf Bar Komponen
OBJEKTIF

Pelajar dapat:
 i.     Memindahkan data dalam jadual ke dalam bentuk carta pai bandingan.
AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
BBM
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2014
REFLEKSI

Pelajar dapat memindahkan data dalam jadual ke dalam bentuk carta pai bandingan mengikut masa yang ditetapkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.


MATA PELAJARAN    : SEJARAH
TINGKATAN                 : 4K3
TARIKH                         : 03.04.2014
HARI                              : KHAMIS
MASA                             : 10.55am  –  12.05pm
TAJUK
SUB TAJUK
Pembetulan Peperiksaan Awal Tahun
·       Kertas 2
OBJEKTIF

 Pelajar dapat:
 i.     Menyatakan kesilapan mereka apabila menjawab soalan dalam kertas 2.
ii.     Membuat pembetulan.
AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
BBM
Buku teks Sejarah
REFLEKSI

Pelajar dapat panduan tentang cara menjawab soalan dalam kertas 2 terutamanya soalan Bahagian A (struktur) dan Bahagian B (Esei). Suasana P&P menyeronokan.
4
44
444
4444NEXT DAY55555
55555 HARI JUMAAT  HARI JUMAAT HARI JUMAAT 55555
5555
555
55
5
MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN     : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH        : 04.04.2014
HARI          : JUMAAT
MASA          : 9.40am – 10.40am
TAJUK
SUB TAJUK
Kerja Kursus
*     Pembentangan Kerja Kursus (Kertas 4)
OBJEKTIF

Pelajar dapat:
 i.     Membentang 10 perkara yang dinyatakan dalam power piont sebelum membuat pembentangan.
ii.     Menjawab soalan-soalan yang diajukan berdasarkan tajuk yang dibentang.
AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
BBM
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2
REFLEKSI

Pelajar dapat menyatakan 10 perkara yang dinyatakan dalam power piont semasa membuat pembentangan. Mereka juga dapat menjawab soalan-soalan yang diajukan selepas sesi pembentangan. Sesi soal jawab menyeronokkan.


No comments:

Post a Comment