SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SERIAN
RANCANGAN PENGAJARAN & PEMBELAJARAN HARIAN
MINGGU 11
(10.03.2014 hingga 14.03.2014)
1
HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN 1
111
11
1
MATA PELAJARAN :
PENGAJIAAN AM
TINGKATAN :
6AK2 (Penggal 2)
TARIKH :
10.03.2014
HARI :
ISNIN
MASA :
9.45am – 11.30am
TAJUK
SUB TAJUK
|
Kerja Kursus
Penerangan
berkaitan Kerja Kursus (Kertas 4)
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i.
Menyatakan cara penulisan dapatan kajian
yang betul mengikut format yang ditetapkan.
|
AKTIVITI
|
Soal jawab, mencatat nota.
|
BBM
|
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan cara penulisan
dapatan kajian yang betul mengikut format yang ditetapkan. Sesi soal jawab
menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh
guru semasa penerangan.
|
1
11
111NEXT DAY222
22
HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA 22
222
22
2
MATA PELAJARAN :
SEJARAH
TINGKATAN :
4K3
TARIKH : 11.03.2014
HARI :
SELASA
MASA :
9.45am – 10.20am
TAJUK
SUB TAJUK
|
Peperiksaan Awal Tahun
|
CATATAN
|
KESUSASTERAAN MELAYU
|
MATA PELAJARAN :
PENGAJIAAN AM (Tutorial)
TINGKATAN :
6AK2 (Penggal 2)
TARIKH :
11.03.2014
HARI :
SELASA
MASA :
10.55am – 11.30am
TAJUK
SUB TAJUK
|
BAHAGIAN A: Idiologi Wawasan
dan Dasar Pembangunan Negara
Dasar
Pembangunan Negara
o Dasar
Ekonomi.
§ RRJP 2: Dasar
Pembangunan Nasional (1991 – 2000)
· Rancangan Malaysia
6 (1991 – 1995)
· Rancangan Malaysia 7 (1996 – 2000)
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i.
Menyatakan 5 objektif bagi Rancangan
Malaysia 6 dan Rancangan Malaysia 7
ii.
Menyatakan 5 strategi yang dirangkan oleh kerajaan untuk mencapai
Rancangan Malaysia 6 dan Rancangan Malaysia 7
|
AKTIVITI
|
Soal jawab, mencatat nota.
|
BBM
|
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal
2/2014
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan 5 objektif bagi
Rancangan Malaysia 6 dan Rancangan Malaysia 7 serta dapat menyatakan 5
strategi yang dirangkan oleh kerajaan
untuk mencapai kedua-dua Rancangan Malaysia tersebut. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat
perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.
|
2
22
222NEXT DAY333
333
HARI RABU HARI RABU HARI RABU HARI RABU 333
333
33
3
MATA PELAJARAN :
PENGAJIAAN AM
TINGKATAN :
6AK2 (Penggal 2)
TARIKH :
12.03.2014
HARI :
RABU
MASA :
8.15am – 9.25am
CATATAN
|
CUTI REHAT KHAS
|
3
33
333NEXT DAY4444
4444
HARI KHAMIS HARI KHAMIS HARI KHAMIS 4444
4444
444
44
4
MATA PELAJARAN :
PENGAJIAAN AM
TINGKATAN :
6AK2 (Penggal 2)
TARIKH :
13.03.2014
HARI :
KHAMIS
MASA :
8.15am – 9.25am
TAJUK
SUB TAJUK
|
BAHAGIAN A: Idiologi Wawasan
dan Dasar Pembangunan Negara
Dasar
Pembangunan Negara
o Dasar
Ekonomi.
§ RRJP 3:
Dasar Wawasan Negara (2001 – 2010)
· Rancangan Malaysia
8 (2001 – 2005)
· Rancangan Malaysia 9 (2006 – 2010)
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i.
Menyatakan 5 objektif bagi Rancangan
Malaysia 6 dan Rancangan Malaysia 7.
ii.
Menyatakan 5 strategi yang dirangkan oleh kerajaan untuk mencapai
Rancangan Malaysia 6 dan Rancangan Malaysia 7
|
AKTIVITI
|
Soal jawab, mencatat nota.
|
BBM
|
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal
2/2014
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan 5 objektif bagi
Rancangan Malaysia 8 dan Rancangan Malaysia 9 serta dapat menyatakan 5
strategi yang dirangkan oleh kerajaan
untuk mencapai kedua-dua Rancangan Malaysia tersebut. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat
perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.
|
MATA PELAJARAN :
SEJARAH
TINGKATAN :
4K3
TARIKH : 13.03.2014
HARI :
KHAMIS
MASA :
10.55am – 12.05pm
TAJUK
SUB TAJUK
|
Peperiksaan Awal Tahun
|
REFLEKSI
|
PSK
|
4
44
444
4444NEXT DAY55555
55555
HARI JUMAAT HARI JUMAAT HARI JUMAAT
55555
5555
555
55
5
MATA PELAJARAN :
PENGAJIAAN AM
TINGKATAN :
6AK2 (Penggal 2)
TARIKH :
14.03.2014
HARI :
JUMAAT
MASA :
9.40am – 10.40am
TAJUK
SUB TAJUK
|
Kerja Kursus
Penerangan
berkaitan Kerja Kursus (Kertas 4)
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i. Menyatakan
cara penulisan kesimpulan kajian dan
Bahagian Rujukan yang betul mengikut format yang ditetapkan.
|
AKTIVITI
|
Soal jawab, mencatat nota.
|
BBM
|
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan cara penulisan kesimpulan
dan Bahagian Rujukan yang betul mengikut format yang ditetapkan. Sesi soal
jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan
oleh guru semasa penerangan.
|
No comments:
Post a Comment