Sunday, November 9, 2014

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 10

SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SERIAN
RANCANGAN PENGAJARAN & PEMBELAJARAN HARIAN

MINGGU 10
 (03.03.2014  hingga 07.03.2014)
1 HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN 1
111
11
1
MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN     : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH        : 03.03.2014
HARI          : ISNIN
MASA          : 9.45am – 11.30am
TAJUK
SUB TAJUK
Bahagian B: Alih Bentuk Komunikasi
*     Graf Gabungan (Jenis Graf Bar Komponen + Graf Garis)
OBJEKTIF
Pelajar dapat:
i.                 Menyatakan cara menentukan jenis dan bentuk graf melalui soalan yang diberi.
ii.               Menyatakan bentuk dan cara menghasilkan graf gabungan
iii.              Menyatakan cara melakar jadual berdasarkan pemerhatian terhadap kuantiti (KU), Perkara (PE) Tahun (TA) yang terdapat dalam soalan.
iv.              Menganalisis data yang terdapat dalam petikan untuk dipindahkan ke dalam jadual yang disediakan.
v.                Memindahkan data dalam jadual ke dalam bentuk graf gabungan
AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
BBM
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2014
REFLEKSI

Pelajar dapat menyatakan cara menentukan jenis dan bentuk graf melalui soalan yang diberi. Selain itu, mereka juga dapat membayangkan bentuk dan cara menghasilkan graf gabungan. Mereka juga dapat menyatakan cara melakar jadual berdasarkan pemerhatian terhadap kuantiti (KU), Perkara (PE) Tahun (TA) yang terdapat dalam soalan sebelum menganalisis data yang terdapat dalam petikan untuk dipindahkan ke dalam jadual tersebut. Di samping itu, mereka juga dapat memindahkan data dalam jadual ke dalam bentuk graf gabungan. Memandangkan masa untuk memindahkan data ke dalam bentuk graf memakan masa yang lama maka pelajar disarankan untuk menyiapkan graf tersebut di rumah. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.


1
11
111NEXT DAY222
22 HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA 22
222
22
2
MATA PELAJARAN    : SEJARAH
TINGKATAN                 : 4K3
TARIKH                         : 04.03.2014
HARI                              : SELASA
MASA                             : 9.45am – 10.20am
TAJUK
SUB TAJUK
Peperiksaan Awal Tahun

REFLEKSI

Ulangkaji


MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM (Tutorial)
TINGKATAN     : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH        : 04.03.2014
HARI          : SELASA
MASA          : 10.55am – 11.30am
TAJUK
SUB TAJUK
BAHAGIAN A: Idiologi Wawasan dan Dasar Pembangunan Negara
*     Dasar Pembangunan Negara
o   Dasar Ekonomi.
§  Dasar Ekonomi Baru (1971 – 1990)
OBJEKTIF

Pelajar dapat:
i.                 Menyatakan 2 objektif bagi Dasar Ekonomi Baru (1971 – 1990)
ii.               Menyatakan 4 desentralisasi pembangunan yang dilakukan dalam Dasar Ekonomi Baru (1971 – 1990)
iii.              Menyatakan 4 strategi yang dirangka untuk mencapai Dasar Ekonomi Baru (1971 – 1990)
AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
BBM
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2014
REFLEKSI

Pelajar dapat menyatakan 2 objektif bagi Dasar Ekonomi Baru (1971 – 1990). Mereka juga dapat menyatakan 4 desentralisasi pembangunan yang dilakukan dalam Dasar Ekonomi Baru (1971 – 1990) di samping boleh menyatakan 4 strategi yang dirangka untuk mencapai Dasar Ekonomi Baru (1971 – 1990). Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.

2
22
222NEXT DAY333
333 HARI RABU HARI RABU HARI RABU  HARI RABU 333
333
33
3
MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN     : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH        : 05.03.2014
HARI          : RABU
MASA          : 8.15am – 9.25am
TAJUK
SUB TAJUK
Bahagian B: Alih Bentuk Komunikasi
*     Graf Gabungan (Jenis Graf Bar Kompaun + Graf Garis)
OBJEKTIF
Pelajar dapat:
  i.            Menyatakan cara menentukan jenis dan bentuk graf melalui soalan yang diberi.
ii.            Menyatakan bentuk dan cara menghasilkan graf gabungan
iii.            Menyatakan cara melakar jadual berdasarkan pemerhatian terhadap kuantiti (KU), Perkara (PE) Tahun (TA) yang terdapat dalam soalan.
iv.            Menganalisis data yang terdapat dalam petikan untuk dipindahkan ke dalam jadual yang disediakan.
 v.            Memindahkan data dalam jadual ke dalam bentuk graf gabungan
AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
BBM
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2014
REFLEKSI

Pelajar dapat menyatakan cara menentukan jenis dan bentuk graf melalui soalan yang diberi. Selain itu, mereka juga dapat membayangkan bentuk dan cara menghasilkan graf gabungan. Mereka juga dapat menyatakan cara melakar jadual berdasarkan pemerhatian terhadap kuantiti (KU), Perkara (PE) Tahun (TA) yang terdapat dalam soalan sebelum menganalisis data yang terdapat dalam petikan untuk dipindahkan ke dalam jadual tersebut. Di samping itu, mereka juga dapat memindahkan data dalam jadual ke dalam bentuk graf gabungan. Memandangkan masa untuk memindahkan data ke dalam bentuk graf memakan masa yang lama maka pelajar disarankan untuk menyiapkan graf tersebut di rumah. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.
3
33
333NEXT DAY4444
4444 HARI KHAMIS HARI KHAMIS HARI KHAMIS 4444
4444
444
44
4
MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN     : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH        : 06.03.2014
HARI          : KHAMIS
MASA          : 8.15am – 9.25am
TAJUK
SUB TAJUK
BAHAGIAN A: Idiologi Wawasan dan Dasar Pembangunan Negara
*     Dasar Pembangunan Negara
o   Dasar Ekonomi.
§  RRJP 1:Dasar Ekonomi Baru (1971 – 1990)
·       Rancangan Malaysia 2 (1971 – 1975)
·       Rancangan Malaysia 3 (1956 – 1980)
·       Rancangan Malaysia 4 (1981 – 1985)
·       Rancangan Malaysia 5 (1986 – 1990)
OBJEKTIF

Pelajar dapat:
  i.               Menyatakan 5 objektif bagi Rancangan Malaysia 2 hingga Rancangan Malaya 5
ii.               Menyatakan 5 strategi  yang dirangkan oleh kerajaan untuk mencapai Rancangan Malaysia 2 hingga Rancangan Malaysia 5
AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
BBM
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2/2014
REFLEKSI

Pelajar dapat menyatakan keadaan ekonomi penduduk tempatan sebelum dan setelah dan selepas kedatangan penjajah. Mereka juga boleh menyatakan objektif utama Pradasar Ekonomi. Selain itu, mereka juga dapat menyatakan 5 objektif bagi Rancangan Malaya 1 dan Rancangan Malaya 2 serta boleh menyatakan 5 strategi yang dirangka oleh kerajaan untuk mencapai Rancangan Malaysia 1. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.


MATA PELAJARAN    : SEJARAH
TINGKATAN                 : 4K3
TARIKH                         : 06.03.2014
HARI                              : KHAMIS
MASA                             : 10.55am  –  12.05pm
TAJUK
SUB TAJUK
Peperiksaan Awal Tahun

REFLEKSI

Pendidikan Moral
Pendidikan Islam
4
44
444
4444NEXT DAY55555
55555 HARI JUMAAT  HARI JUMAAT HARI JUMAAT 55555
5555
555
55
5
MATA PELAJARAN    : PENGAJIAAN AM
TINGKATAN     : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH        : 07.03.2014
HARI          : JUMAAT
MASA          : 9.40am – 10.40am
TAJUK
SUB TAJUK
Kerja Kursus
*     Penerangan berkaitan Kerja Kursus (Kertas 4)
OBJEKTIF

Pelajar dapat:
i.                 Menyatakan cara penulisan objektif, lokasi, dan metodologi kajian yang betul mengikut format yang ditetapkan.

AKTIVITI
Soal jawab, mencatat nota.
BBM
Sukatan Baharu Pengaian Am Penggal 2
REFLEKSI

Pelajar dapat menyatakan cara penulisan objektif, lokasi, dan metodologi kajian yang betul mengikut format yang ditetapkan. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.


No comments:

Post a Comment