SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SERIAN
RANCANGAN PENGAJARAN & PEMBELAJARAN HARIAN
MINGGU 6
(03.02.2014
hingga 07.02.2014)
1 HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN 1
111
11
1
MATA PELAJARAN :
PENGAJIAAN AM
TINGKATAN : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH : 03.02.2014
HARI : ISNIN
MASA : 9.45am – 11.30am
CATATAN
|
CUTI BERGANTI
TAHUN BARU CINA
|
1
11
111NEXT DAY222
22 HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA 22
222
22
2
MATA PELAJARAN :
SEJARAH
TINGKATAN :
4K3
TARIKH :
04.02.2014
HARI :
SELASA
MASA :
9.45am – 10.20am
CATATAN
|
CUTI BERGANTI
TAHUN BARU CINA
|
MATA PELAJARAN :
PENGAJIAAN AM (Tutorial)
TINGKATAN : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH : 04.02.2014
HARI : SELASA
MASA : 10.55am – 11.30am
CATATAN
|
CUTI BERGANTI
TAHUN BARU CINA
|
2
22
222NEXT DAY333
333 HARI RABU HARI RABU HARI RABU HARI RABU 333
333
33
3
MATA PELAJARAN :
PENGAJIAAN AM
TINGKATAN : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH : 05.02.2014
HARI : RABU
MASA : 8.15am – 9.25am
TAJUK
SUB TAJUK
|
Kerja
Kursus
Penerangan berkaitan Kerja Kursus (Kertas 4)
|
OBJEKTIF
|
Pelajar
dapat:
i.
Menyatakan cara menulis bahagian Abstrak,
Pengenalan, objektif dan lokasi
kajian.
|
AKTIVITI
|
Soal
jawab, mencatat nota.
|
BBM
|
Sukatan
Baharu Pengaian Am Penggal 2
|
REFLEKSI
|
Pelajar
dapat menyatakan cara menulis bahagian Abstrak,
Pengenalan, objektif dan lokasi
kajian. Pelajar turut mencatat perkara penting
yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.
|
gal 2)
TARIKH : 06.02.2014
HARI : KHAMIS
MASA : 7.05am – 8.15am
TAJUK
SUB TAJUK
|
BAHAGIAN
A: Malaysia Maju dan Sejahtera
Petunjuk Negara maju dan sejahtera
o Prasarana
|
OBJEKTIF
|
Pelajar
dapat:
i.
Menyatakan 4
jenis projek prasarana yang disediakan oleh kerajaan.
ii.
Menyatakan 4 tujuan tranformasi pengangkutan.
iii.
Menyatakan 4 cara
membangunkan prasarana kesihatan.
iv.
Menyatakan 4 kepentingan kemudahan kominikasi.
|
AKTIVITI
|
Soal
jawab, mencatat nota.
|
BBM
|
Sukatan
Baharu Pengaian Am Penggal 2/2014
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan
4 jenis projek prasarana yang disediakan oleh
kerajaan. Mereka jga dapat menyatakan 4 tujuan tranformasi
pengangkutan di samping menyatakan 4 cara
membangunkan prasarana kesihatan serta boleh menyatakan 4 kepentingan
kemudahan kominikasi. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar
turut mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.
|
MATA PELAJARAN :
SEJARAH
TINGKATAN :
4K3
TARIKH :
06.02.2014
HARI :
KHAMIS
MASA :
10.55am – 12.05pm
TAJUK
SUB TAJUK
|
Kemunculan
Tamadun Awal Manusia
·
Tamadun Mesopotamia
·
Tamadun Mesir Purba
|
OBJEKTIF
|
Pelajar dapat:
i.
Menjelaskan 6 ciri-ciri pembentukan
Tamadun Mesopotamia
ii.
Menyatakan beberapa perkara penting
dalam 7 sumbangan tamadun Mesopotamia.
iii.
Menghuraikan 6 ciri-ciri pembentukan
Tamadun Mesir Purba
iv.
Menyatakan beberapa perkara penting
dalam 6 sumbangan Tamadun Mesir Purba.
|
AKTIVITI
|
Soal
jawab, mencatat nota.
|
BBM
|
Kertas
soalan SPM 2013
|
REFLEKSI
|
Pelajar
dapat menyemak jawapan latihan mereka
berdasarkan beberapa soalan latihan berkaitan
ciri-ciri pembentukan Tamadun
Mesopotamia dan Tamadun Mesir Purba serta menyatakan beberapa perkara penting
dalam sumbangan bagi kedua-dua tamadun tersebut berdasarkan perbincangan yang
telah dibuat. Suasana P&P menyeronokan.
|
4
44
444
4444NEXT DAY55555
55555 HARI JUMAAT HARI JUMAAT HARI JUMAAT 55555
55555
5555
555
55
5
MATA PELAJARAN :
PENGAJIAAN AM
TINGKATAN : 6AK2 (Penggal 2)
TARIKH : 07.02.2014
HARI : JUMAAT
MASA : 9.40am – 10.40am
TAJUK
SUB TAJUK
|
Bahagian
C: Karangan
FU: Jalan raya
FS: i.
Kepentingan jalan raya kepada pembangunan Negara.
ii. Masalah yang dihadapi oleh pengguna
jalan raya.
|
OBJEKTIF
|
Pelajar
dapat:
i.
Menghasilkan 2 ayat pengenalan karangan berpandukan FU dan FS.
ii.
Menyatakan 2/3 kepentingan
jalan raya kepada pembangunan Negara.
iii.
Menyatakan 3/2
masalah yang dihadapi oleh pengguna jalan
raya.
iv.
Menyatakan 2 perkara yang perlu ada
untuk membina 2 ayat bagi menghasilkan penutup karangan.
v.
Menghasilkan sebuah karangan yang
panjangnyan antara 250 hingga 300 patah perkataan.
|
AKTIVITI
|
Soal
jawab, mencatat nota.
|
BBM
|
Sukatan
Baharu Pengaian Am Penggal 1/2014
|
REFLEKSI
|
Pelajar
dapat menyatakan 2 perkara penting yang perlu ditulis dalam 2/3 ayat untuk
menghasilkan pengenalan karangan. Mereka juga dapat menyatakan 5 perkara yang
perlu ada bagi menghasilkan 5 ayat yang perlu ditulis dalam setiap perenggan
isi karangan di samping menyatakan 2
perkara yang perlu ada untuk membina 2 ayat bagi menghasilkan penutup
karangan. Sesi soal jawab menyeronokkan. Pelajar turut
mencatat perkara penting yang diterangkan oleh guru semasa penerangan.
|
No comments:
Post a Comment