SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SERIAN
RANCANGAN PENGAJARAN & PEMBELAJARAN HARIAN
MINGGU 8
(20.02.2012 hingga 24.02.2012)
HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN HARI ISNIN
MATA PELAJARAN : Sejarah
TINGKATAN : 4MPV
TARIKH : 20.02.2012
HARI : ISNIN
MASA : 7:05 am – 8:15 am
TAJUK SUB TAJUK | Pembentukan Tamadun Awal Dunia
|
OBJEKTIF | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI | Soal jawab, mencatat nota. |
BBM | Buku teks, buku rujukan Sejarah |
PENERAPAN: ILMU NILAI KBT |
Kemanusiaan, Sejarah, Geografi Kepimpinan cemerlang, Bekerjasama KB-menjana minda, Masteri |
REFLEKSI | Pelajar dapat menceritakan serba sedikit 4 ciri-ciri Tamadun Mesopotamia. 1 lagi ciri-ciri Tamadun Mesopotamia akan diterangkan peda minggu hadapan. P&P berjalan lancar. Pelajar memberi respon yang baik semasa sesi soal jawab. |
MATA PELAJARAN :Tutorial Pengajian Am 1
TINGKATAN : 6AK4
TARIKH HARI MASA | 20.02.2012 ISNIN 12.05 pm – 12.40 pm |
TAJUK SUB-TAJUK |
Bab 9: Badan-badan Perundangan Persekutuan dan Negeri
|
OBJEKTIF |
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Pelajar dapat menyatakan 5 syarat kepayakan menjadi ADUN, 4 fungsi Speaker DUN dan 3 keistimewaan DUN. P&P berjalan lancar. Sesi soal jawab menyeronokkan. |
#
##
###NEXT DAY###
HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA HARI SELASA
###
##
#
MATA PELAJARAN : Pengajian Am 1
TINGKATAN : 6AK4
TARIKH HARI MASA | 21.02.2012 SELASA 09.45 am – 10.20 am |
TAJUK SUB-TAJUK |
Bab 9: Badan-badan Perundangan Persekutuan dan Negeri
|
OBJEKTIF |
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Pelajar dapat menerangkan proses penggubalan rang undang-undang mengikut peringkat demi peringkat. P&P berjalan lancar. Sesi soal jawab menyeronokkan. |
MATA PELAJARAN : Tutorial Pengajian Am 2
TINGKATAN : 6AK4
TARIKH HARI MASA | 21.02.2011 SELASA 12.05 pm – 12.40 pm |
TAJUK SUB-TAJUK |
Ujian Topikal 1 Kenegaraan Malaysia : Badan Perundangan (Soalan Objektif) |
OBJEKTIF | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab soalan yang diberi mengikut masa yang ditetapkan. P&P berjalan lancar. |
#
##
###NEXT DAY###
HARI RABU HARI RABU
HARI RABU
HARI RABU
HARI RABU
HARI RABU
HARI RABU
HARI RABU
HARI RABU
HARI RABU
HARI RABU
###
##
#
MATA PELAJARAN : Pengajian Am 1
TINGKATAN : 6AK2
TARIKH HARI MASA | 22. 02.2012 RABU 08.15 am – 09.25 am |
TAJUK SUB-TAJUK |
Garaf Bar Memesong Penduan membina Graf Bar Memesong |
OBJEKTIF | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI |
Pelajar dapat menyatakan bentuk graf bar memesong. Pelajar dengan bimbingan guru sama-sama menganalisi petikan graf dan memeindahkan data-data dalam petikan ke dalam jadual. P&P berjalan lancar dan menyeronokkan. Suasana dalam kelas terkawal. P&P akan disambung pada masa ke 5&6 untuk menghasilkan graf bar memesong. |
MATA PELAJARAN : Pengajian Am 2
TINGKATAN : 6AK4
TARIKH HARI MASA | 22.02.2012 RABU 09.45 am – 10.55 am |
TAJUK SUB-TAJUK |
Garaf Bar Memesong Penduan membina Graf Bar Memesong |
OBJEKTIF | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Pelajar dapat membina graf bar memesong seperti mana yang diterangkan oleh guru kepada pelajar. P&P berjalan lancar. |
MATA PELAJARAN : Sejarah
TINGKATAN : 4MPV
TARIKH : 22.02.2012
HARI : RABU
MASA : 10.55 am – 11.30 am
TAJUK SUB TAJUK | Pembentukan Tamadun Awal Dunia
|
OBJEKTIF | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI | Soal jawab, mencatat nota. |
BBM | Buku teks, buku rujukan Sejarah |
PENERAPAN: ILMU NILAI KBT |
Kemanusiaan, Sejarah, Geografi Kepimpinan cemerlang, Bekerjasama KB-menjana minda, Masteri |
REFLEKSI | P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Perkhemahan Perdana KRS peringkat Bahagian Samarahan. Namun, pelajar diarahkan untuk membuat nota berkaitan tajuk tersebut semasa ketiadaan guru. Tajuk ini akan diterangkan pada minggu depan. |
#
##
###NEXT DAY###
HARI JUMAAT HARI JUMAAT HARI JUMAAT HARI JUMAAT HARI JUMAAT HARI JUMAAT HARI JUMAAT HARI JUMAAT HARI JUMAAT
###
##
#
MATA PELAJARAN : Pengajian Am 1
TINGKATAN : 6AK2
TARIKH HARI MASA | 24.02.2012 JUMAAT 10.40 am – 11.40 am |
TAJUK SUB-TAJUK |
Bahagian E (Mengalih bentuk teks bukan linear kepada linear)
|
OBJEKTIF |
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI |
Pelajar dapat mengeluarkan 3 pola yang terdapat dalam soalan setelah membuat analisis sebagai isi di samping menyatakan bukti dan alasan bagi menghasilkan huraian untuk setiap isi mereka. P&P berjalan dengan lancar. Suasana kelas terkawal. |
No comments:
Post a Comment